Saturday 15 November 2014

Review Makanan di Cafe De Rhu Resort, Kuantan, Pahang - Blog Makanan di Pahang

Review <b>Makanan di</b> Cafe De Rhu Resort, Kuantan, <b>Pahang</b> - Blog Makanan di Pahang


Review <b>Makanan di</b> Cafe De Rhu Resort, Kuantan, <b>Pahang</b>

Posted: 11 Nov 2014 04:00 PM PST

As salam...

hari jumaat tu aku gi sekolah macam biasa
mintak permissionk kat PK aku nak balik awalla sebab nak kena ada kat kuantan sebelum kul 5 kononnya
tapi disebabkan aku tak habis packing lagi..
balik rumah nak dekat kul 12..habiskan packing baru gerak ambik dak Aish..
then terus gerak ke Kuantan..

aku sampai De Rhu Beach Resort about 6 p.m. camtuh
sekejapan jek cek in masuk bilik..
pastu dapat message dari group whatsapp..
katanya makan malam boleh makan kat cafe
kul 7 dah boleh makan malam..
sebabkan malam tu aku dah start bengkel at 8:30 pm
so aku setel solat2 dulu semua baru aku turun makan kat cafe..
then terus pergi bengkel..senang tak payah turun naik banyak kali kan

untuk makan kat cafe hotel aku je yang dapat
untuk family members pihak organizer order makanan siap2 kat luar..
sebab katanya makanan kat hotel ni mahalla sikit
actually yang aku bayar tu tak cover pun untuk makanan family members..
hanya cover untuk aku sorang jep..
tapi 2 days before gi sini..
admin whatsapp aku bagitahu Dr Mahzan nak bagi semua family members makanan jugak..
tak perlu tambah bayaran apa2 la katanya
alhamdulillah...suka la aku..
sebab terfikir jugak hubs aku kenala keluar cari makan untuk anak2 aku kan?
namanya nak makan kat hotel...kopak husb aku...hahahaha
dahla nak bagi 5 mulut yang makan...

 dinner day 1...

bagi aku sedapla jugak..

nak kata sedap sangat sampai terpejam2 mata tu idokla kan

tapi masih boleh telan la..

mungkin sebab penat dengan long journey from KL to Kuantan

so rasa macam tak berapa boleh nak telan la plak...hahahaha

pastu silap plak p dok betul2 bawah ekon..

sejuk nak mamps..

nak makan pun tak boleh nak fokus...

behehehehe

aku bawak si Yaya teman aku malam tuh..

sogan haih aku nak p makan sorang2 plak..

sebab tak tau kekawan aku ada sekali ke makan kat situ...hehehehe


 breakfast day 2.. aku suka kopi derang sedap!!!

actually breakfast day 2 and 3 repeat menu yang sama..

nasi lemak ngan mee goreng..

adala lagi banyakla menu lain..

but yang berat hanya nasi lemak dengan mee..

not badla sedap jugak aku makan..

habisla..ambik sesikit sebab nak rasa semua..

ai is tamak sikit..

cuma aku perati lambat sikitla pekerja hotel dia top up makanan

contohnya aku tengok bebudak makan cereal camgitu je takde susu

bekas fresh milk tu kosong je aku tengok..

tak top up2..

same goes to juices..

pun lambat jugak top up..

tapi still top up la jugakkan?

mungkin pasal ramai sangat orang kot...

 lunch Day 2...

pencuci molot katanya...

cepat habis sebab dia buat sikit2 tapi banyak jenis..

so kena cepat2 la pergi cafe kalau ko hantu dessert..hahahaha

 masa lunch day 2 tu aku bawak dak Aish dengan kakngah teman..

derang dah makan pun kat bilik hotel

tu saja aku bawak turun meneman ummi dia..

kelentung kelentang dak Aish dok main pisau tuh..

habis jatuh2 banyak kali

nasib takde orang sangat sebab aku turun pun dah lewat masa tuh...

nak posing kat dalam cafe ai is segan..

so posing kat luar depan signboard pun jadila...hahahaha

secara keseluruhan bagi aku makanan derang okla..

makanan dia pun freshla...

pasal makanan takde apa yang aku nak komplen sesangat

cuma cafe dia bila time weekend ramai and penuh orang

nak dapat tempat duduk macam susah sikit la..

so aku rasa cafe derang kena bagi besar sikitla..

rasa sempit sikit and berlanggar2 bahu jugak ko..

kalau weekdays mungkin selesa la kan?

sebab de rhu ni memang ramai yang organize seminar kat sini..

bilik seminar dia banyak..

padat jugakla masa kami pergi hari tuh...

mungkin boleh perbaiki bahagian tu..

the rest semua ok la..
not a big deal la..

nothing to gembar gemburkan...
saje nak sharing is sexy kat sini..
Kot membantu uols yang ada planning nak overnite kat sini ke kan?

Harap membantu..:-)

No comments:

Post a Comment