Tuesday 28 January 2014

Blog Makanan Pahang: Sejarah Ketagihan Minum M.I.L.O | Khalilah ... - Blog Makanan di Pahang

Blog <b>Makanan Pahang</b>: Sejarah Ketagihan Minum M.I.L.O | Khalilah <b>...</b> - Blog Makanan di Pahang


Blog <b>Makanan Pahang</b>: Sejarah Ketagihan Minum M.I.L.O | Khalilah <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2014 11:35 AM PST



Assalamualaikum w.b.t



Saya ada banyak sejarah dengan Milo keluaran nestle ni.
Sejarah yang membuatkan saya tak pernah missed minum Milo setiap hari.
At least, sekali sehari.
Kalau tak minum, itu bukan lagi khalley namanya.


Hehehe!


Sejarah 1:

Saya pernah pengsan dalam kuliyah time belajar dulu.
Tersedar je dari pengsan, saya sedang terbaring atas sofa.
Lembik sangat.


Kemudian waktu tu, segelas cawan di hulurkan.
Milo panas. 
Wangi.
Best.


Habis minum je, dalam beberapa minit...
Saya rasa bertenaga.
Hebat bebenor penangan Milo.


I loike Milo. 
Sangat.

Sejak hari tu saya rasa saya ni sungguh glamour.

Walaupun setelah 4 tahun kes pengsan dalam kuliyah berlaku.
Deputy Dean tercinta boleh tegur sambil tersenyum bila jumpa saya....

"Bukan awak ke yang pengsan dalam kuliyah waktu first year awak dulu?"

*Blushing* 



Saya pengsan sebab sakit perut makan popiah pedas!
Malu oi!



Sejarah 2:

Saya tak suka merajuk.
Tapi peliknya orang-orang kesayangan selalu cakap saya suka merajuk.
Bila masa entah saya merajuk pun saya tak tau?


Betul.


Ada satu hari tu.... 
Saya sebenarnya langsung tak merajuk.


Tapi....


Bila saya tak gelak kat orang yang buat lawak, orang cakap saya merajuk.
Bila orang meng "olololo" kan saya, dan saya tak pandang...
Then, cakap saya merajuk.


Apakebenda ntah.


Sekali, di hulurnya air kotak milo depan-depan.
Saya? Oih, tak dapat elak buat muka excited giler.
Sambil tersenyum lebar.
Sampai nampak seluruh gigi dan gusi.


Ajaib sungguh.



Sejarah 3:

Ada satu hari, keluar jenjalan.
Sebelum turun dari rumah, sempat lah minum segelas Milo.


Sampai kat kedai makan.
Tiba masa pilih minuman.
Punyalah panjang senarai air minuman sejuk dan panas.
Bermacam-macam gambar menarik yang ada dalam menu.


At last, dekat 10 minit belek-belek menu.


"Milo ais satu,"


Confident je bagitau waiter.
Orang sebelah dah menggeleng.



Sejarah 4:

Perempuan.
Salah satu cara nak menjaga kesihatan dan kawal berat badan, jaga kuantiti makanan. Silapnya...  Ada hari-hari tertentu sampai tak ingat nak makan berat.


Akhirnya tangan mula berpeluh dan badan mula menggeletar...
Sebab kelaparan di malam hari.


Milo 3 in 1 selalu jadi penyelamat.
Cepat je rasa badan bertenaga balik.
Makan atau minum air lain tak jadi pulak kalau datang kebuluran tu.


Lepas-lepas tu, selalu bawak spare Milo 3 in 1 dalam beg.
Wajib.

***

Itu je lah kot sejarah saya dengan Milo yang saya senarai kali ni.
Walaupun sebenarnya banyak lagi sebab buat saya suka Milo.


Hehehe!


Yang tetiba buat entry pasal Milo ni, sebab tadi baru je lepas minum milo.
Segar terussss.
Sempat update blog.


Sangat bersedia nak masuk kerja lagi malam ni.
^__________^


My Milololo 

Terima kasih sudi baca.

Wassalam =)


Blog <b>Makanan Pahang</b>: Najib sedih kenyataannya pasal kangkung <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2014 11:45 AM PST


Ahad lalu, Najib bercakap mengenai bagaimana kerajaan tidak patut dipersalahkan kerana harga ikan dan sayur-sayuran yang tidak menentu, yang menurutnya bergantung kepada cuaca.

Tambahnya, pengkritik menyalahkan kerajaan kerana harga makanan yang mahal tetapi tidak pernah memuji kerajaan apabila harga turun, dengan memetik kangkung sebagai contohnya.

Kenyataan beliau itu menjadi bahan ejekan di Internet.

Sensasi ekoran ucapan perdana menteri berhubung penurunan harga kangkung kemudiannya menarik perhatian media antarabangsa apabila agensi berita BBC bawah segmen trending beritanya, melaporkan bagaimana Najib dikritik kerana mengeluarkan kenyataan itu.

Lihat video ucapannyanya di SINI

Mengulas isu 'kangkung' yang ditimbulkan sesetengah pihak susulan penjelasannya sebelum ini berhubung harga barang, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata perkara itu tidak patut dipermainkan.

Menurutnya, sayuran itu hanyalah contoh barangan yang digunakan ramai orang.

"Saya suka makan kangkung, anda semua suka makan kangkung... (sebab itu) saya beri contoh yang semua orang makan. 

"Kalau saya beri contoh seperti burung puyuh, orang tertentu sahaja makan.

"Tidak seharusnya contoh itu dipermainkan oleh sesiapa kerana saya beri contoh sebagai prinsip 'supply and demand' (penawaran dan permintaan) yang tentukan harga sebahagian daripada barang makanan yang kita tidak kenakan harga kawalan," katanya.

Ha..ha..ha... kesiannya kat dia.. tak payah nak sedihlah Najib.. sepatutnya beliau sedar kenapa kesilapannya dipermainkan oleh majoriti warga internet dan faham apa makna disebalik serangan itu..

Maknanya rakyat dah menyampah dengan dia, jadi eloklah letak jawatan dan digantikan dengan lain-lain pemimpin UMNO/BN yang ada...

Tapi Najib bohong bila dia kata harga kangkun turun.. lihat di SINI

8 <b>Makanan</b> Eksotik <b>di</b> Malaysia Yang <b>Pelik</b> Tapi Benar | selongkar10

Posted: 22 Jan 2014 07:32 PM PST

kerja gila dapat alamat dari tuhan untuk cabut batu nes..


pelik tapi benar pokok kelapa bercabang tujuh


eksklusif kisah 14 orang yang hilang secara misteri pel..


kerja gila hasrat berkahwin dengan hantu akhirnya terca..


eksklusif misteri lukisan mona lisa pelik tapi benar


8 gambar kemalangan maut tiga kenderaan di temerloh pah..


video jin jilat makanan benar atau palsu


polis mabuk bukan latihan tapi benar


8 jenis makanan sunnah yang terkenal di dunia


sedih tapi benar


kisah benar pelancong malaysia dizalimi di bangkok


hidup dengan makan makanan pelik


pelik tetapi benar lelaki membela itik dibawah janggut


jawatan kosong lembaga lebuhraya malaysia llm 5 februar..


isu buka tudung kisah benar cikgu choy di johor


8 makanan dan minuman yang dilarang ketika hamil


oh terserempak dengan tron malaysia oh pelik


oh tron malaysia ditemui di plus oh pelik


oh terserempak dengan tron malaysia oh pelik


oh tron malaysia ditemui di plus oh pelik


oh aksi gila dan gangster pemandu malaysia oh pelik


MMI : Cuaca SEJUK <b>Di</b> Malaysia Fenomena ANEH ?!

Posted: 23 Jan 2014 07:30 PM PST

MENGGAPAI MODAL INSAN Untuk Menegur Kita Mesti Sedia DiTegur,Untuk Mengajar kita Mesti Sedia Di Ajar,Untuk Merubah Kita Mesti Sedia Berubah..Hanya Kita Bukan Orang Lain Insyaallah Anak Bangsa Akan Terus Terbela..

No comments:

Post a Comment