Saturday 18 January 2014

Sejarah Ketagihan Minum M.I.L.O | Khalilah MNor - Blog Makanan di Pahang

Sejarah Ketagihan Minum M.I.L.O | Khalilah MNor - Blog Makanan di Pahang


Sejarah Ketagihan Minum M.I.L.O | Khalilah MNor

Posted: 18 Jan 2014 03:12 AM PST



Assalamualaikum w.b.t



Saya ada banyak sejarah dengan Milo keluaran nestle ni.
Sejarah yang membuatkan saya tak pernah missed minum Milo setiap hari.
At least, sekali sehari.
Kalau tak minum, itu bukan lagi khalley namanya.


Hehehe!


Sejarah 1:

Saya pernah pengsan dalam kuliyah time belajar dulu.
Tersedar je dari pengsan, saya sedang terbaring atas sofa.
Lembik sangat.


Kemudian waktu tu, segelas cawan di hulurkan.
Milo panas. 
Wangi.
Best.


Habis minum je, dalam beberapa minit...
Saya rasa bertenaga.
Hebat bebenor penangan Milo.


I loike Milo. 
Sangat.

Sejak hari tu saya rasa saya ni sungguh glamour.

Walaupun setelah 4 tahun kes pengsan dalam kuliyah berlaku.
Deputy Dean tercinta boleh tegur sambil tersenyum bila jumpa saya....

"Bukan awak ke yang pengsan dalam kuliyah waktu first year awak dulu?"

*Blushing* 



Saya pengsan sebab sakit perut makan popiah pedas!
Malu oi!



Sejarah 2:

Saya tak suka merajuk.
Tapi peliknya orang-orang kesayangan selalu cakap saya suka merajuk.
Bila masa entah saya merajuk pun saya tak tau?


Betul.


Ada satu hari tu.... 
Saya sebenarnya langsung tak merajuk.


Tapi....


Bila saya tak gelak kat orang yang buat lawak, orang cakap saya merajuk.
Bila orang meng "olololo" kan saya, dan saya tak pandang...
Then, cakap saya merajuk.


Apakebenda ntah.


Sekali, di hulurnya air kotak milo depan-depan.
Saya? Oih, tak dapat elak buat muka excited giler.
Sambil tersenyum lebar.
Sampai nampak seluruh gigi dan gusi.


Ajaib sungguh.



Sejarah 3:

Ada satu hari, keluar jenjalan.
Sebelum turun dari rumah, sempat lah minum segelas Milo.


Sampai kat kedai makan.
Tiba masa pilih minuman.
Punyalah panjang senarai air minuman sejuk dan panas.
Bermacam-macam gambar menarik yang ada dalam menu.


At last, dekat 10 minit belek-belek menu.


"Milo ais satu,"


Confident je bagitau waiter.
Orang sebelah dah menggeleng.



Sejarah 4:

Perempuan.
Salah satu cara nak menjaga kesihatan dan kawal berat badan, jaga kuantiti makanan. Silapnya...  Ada hari-hari tertentu sampai tak ingat nak makan berat.


Akhirnya tangan mula berpeluh dan badan mula menggeletar...
Sebab kelaparan di malam hari.


Milo 3 in 1 selalu jadi penyelamat.
Cepat je rasa badan bertenaga balik.
Makan atau minum air lain tak jadi pulak kalau datang kebuluran tu.


Lepas-lepas tu, selalu bawak spare Milo 3 in 1 dalam beg.
Wajib.

***

Itu je lah kot sejarah saya dengan Milo yang saya senarai kali ni.
Walaupun sebenarnya banyak lagi sebab buat saya suka Milo.


Hehehe!


Yang tetiba buat entry pasal Milo ni, sebab tadi baru je lepas minum milo.
Segar terussss.
Sempat update blog.


Sangat bersedia nak masuk kerja lagi malam ni.
^__________^


My Milololo 

Terima kasih sudi baca.

Wassalam =)


5 Jenis <b>Makanan Pelik Di</b> Malaysia - Blog Santai - Blogger

Posted: 13 Nov 2013 07:31 PM PST

5 Jenis Makanan Pelik Di Malaysia

Kisah Pelik Tapi Benar kali ni, berkongsi citarasa 5 Jenis Makanan Pelik Yang Terdapat Di Malaysia. Umumnya semua orang tau, Malaysia ni boleh dianggap sebagai "syurga makanan". Semua jenis makanan ada. Sebut aje. Dari jenis yang biasa-biasa kepada yang lebih 'eksotik'. Ada diantara nya dah biasa kita dengar, dan ada juga yang pertama kali kita dengar dan lihat.

Big thumb e0b6
"Tomyam" Tupai

Tupai dimasak dalam claypot berencahkan bawang, lobak merah, cendawan hitam dan halia. Kata mereka dagingnya enak sekali. hmmmm...Tak sanggup tengok kuku tupai tu...


 Big thumb 7f05Big thumb 04d4
 Buaya Masak pedas

Dari segi saiz, telur buaya adalah dua kali ganda lebih besar daripada telur ayam. Ramai yang mengatakan telur buaya merupakan makanan paling berkesan untuk menyembuhkan lelah. Hmmm..Tak boleh bayangkan kepala buaya dalam pinggan..nanti ada yang tertukar dengan ikan.

Big thumb 796e Big thumb 11d1
 Rendang landak
Ramai yang suka daging landak ni. Kata mereka daging landak lebih sedap dari daging ayam. Cuma liat sikit je. Ada yang digoreng, dibuat rendang dan juga dimasak lemak. Huh...tak boleh bayangkan kulit landak yang tajam-tajam tu..
Big thumb 73bcBig thumb 4dc4
Kerabu Beronoh

Beronoh ni hampir sama dengan gamat. tapi bukan gamat. Ianya banyak ditemui di kawasan berselut di Langkawi, Kedah. Dia orang suka jadikan Beronoh ni kerabu. Enak katanya. Hmmmm...


Big thumb b7aaBig thumb 97f5
Belalang Goreng
Belalang goreng ni agak popular dan kita pernah dengar, cuma tak pernah lihat aje. Ada yang digoreng biasa dan ada juga yang menggunakan santan untuk lebih sedap. hu..hu..Tengok pak cik tu makan..sungguh menyelerakan!!!!

Ranking: 5

No comments:

Post a Comment